Inaugurujący wyjazd sezon 2011 na nartach biegowych za nami, w dniu 15 stycznia pierwsze trasy zostały zwiedzone. Trasy pomimo niesprzyjających warunków we Wrocławiu były bardzo dobrze przygotowane, warunki bardzo dobre, a czasem padający grad i śnieg z deszczem nie zrażał do biegania.

W dniu wczorajszym grupa 85 osób szusowała po trasach przygotowywanych przez Stowarzyszenie Bieg Piastów. Grupę uczestników wyjazdu stanowiło 54 osoby początkujące i 31 osób, które już miały coś nie coś do czynienia z nartami.

Grupy początkujące wspólnie z instruktorami po rozgrzewce i zaprawie na Polanie Jakuszyckiej. Udały się trasą PKO BP i Marszałkowską do schroniska ok. 5 km. Wiele osób było zaskoczona widokiem odśnieżonym torów kolejowych na trasie Jelenia Góra – Harrachov. Od 1 lipca 2010 roku połączenie zostało wznowione i łatwiej się dostać zarówno do Jakuszyc jak i Harrachova np. na Puchar Świata w lotach.

Osoby, jeżdżące już na nartach pokonały w sumie tego dnia 22,5 km. W kierunku schroniska ORLE udaliśmy się spod stacji benzynowej w Jakuszycach – Dolnym Duktem Końskiej Jamy. Następnie trasą Kopalni Turów i częściowo Elektrowni Turów. Na rozdrożu oznaczonym na biegowych mapach nr 24 skręciliśmy w kierunku Samolotu, wykonując po drodze pętle wokół Krogulca. Potem trasą KGHM-u zjechaliśmy do ORLA, debiutanci na zjeździe zaliczyli kilka niezapomnianych upadków, ale wszyscy cali i zdrowi dojechali. W schronisku czekaliśmy z niecierpliwością na przygotowany przez ekipę pana Stanisława obiad.

W drodze powrotnej wdrapaliśmy się na Samolot i przez Cichą Równie wróciliśmy do Dolnego Duktu. Tam po krótkiej przerwie zjechaliśmy na Polane i szykowaliśmy się do powrotu do Wrocławia.

Od 1 lipca 2010 roku na trasie Jelenia Góra – Harrachov kursuje ponownie kolej

Kolejne dwa terminy wyjazdów do Jakuszyc zaplanowane są na 22 i 29 stycznia, Warunki w najbliższym tygodniu mają się jeszcze bardziej zbliżyć do zimowych temperatura w Jakuszycach ma spaść poniżej zera (do ok. -7 °C), a od wtorku mają być opady śniegu.

Planowane są nowe ciekawe trasy w czasie tych wyjazdów. Poniżej prezentujemy opisy planowanych tras. Plany oczywiście zawsze mogą ulec zmianie z uwagi na np. organizowane w Jakuszycach zawody i zamknięte niektóre odcinki tras. Jednak jesteśmy dobrej myśli i wierzymy, że uda się nam je zrealizować.

W przypadku wątpliwości co do wyboru grupy prosimy o kontakt z Marcinem Spitalniakiem – tel.: +48 501 158 201 udzieli on Państwu ewentualnych odpowiedzi. UWAGA! Prosimy nie kierować do niego jednak zapisów.

Zapisami zajmuje się Agata Brylewska – tel.: +48 509 234 755, e-mail: agata.brylewska@fan.org.pl