turystyka piesza, natura i … kije

23 maja odbył się kolejny wyjazd z cyklu Nordic Walking FAN Tour. Tego dnia wybraliśmy się do Sokołowska położonego w Górach Suchych (540 – 590 m n.p.m.), niedaleko Wałbrzycha.

W sobotni poranek wyruszyliśmy autokarem spod Dworca Świebodzkiego i w ciągu 2 godzin znaleźliśmy się w malowniczo położonym miejscu jakim jest Sokołowsko. Trasę rozpoczęliśmy zielonym szlakiem turystycznym, który prowadził górskimi drogami, m.in. przez Rozdroże pod Krzywuchą. Po 50 minutach dotarliśmy do schroniska Andrzejówka, gdzie po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy dalej, kierując się na niebieski szlak turystyczny w stronę powrotną do Sokołowska. Tutaj zaczęły się nasze „dramatyczne” przeżycia. Szlak należał do trudnych – strome stoki, osypiska skalnego rumoszu, błoto. Czekało nas nie lada wyzwanie. Po drodze do pokonania były trzy szczyty: Suchawa (928 m n.p.m.), Kostrzyna (906 m n.p.m.) i Włostowa (908 m n.p.m.).

Widoki były przepiękne (zwłaszcza na Góry Stołowe) i rekompensowały nam trudy przejścia szlaku. Po drodze odsłaniały się przed nami naturalne wychodnie Czerwonych Skałek na Suchawie oraz Małpich Skałek na Kostrzynie. Na finiszu mogliśmy podziwiać ruiny kapliczki oraz Cerkiew św. Michała Archanioła. Przejście niebieskiego szlaku zajęło nam 2,5 godziny. W drodze powrotnej do Wrocławia zatrzymaliśmy się w palmiarni koło Wałbrzycha, gdzie podziwialiśmy zbiory egzotycznych roślin z całego świata.

Wyjazd należał do udanych, humory i pogoda dopisały nam do samego końca. Z wyjazdu pozostaną na pewno miłe wspomnienia i licznie zrobione zdjęcia.

Przebieg trasy można zobaczyć na załączonej mapce (opracowanie: M.Wyspiańska):

opisała: Marlena Wyspiańska

bo sport tworzą ludzie i ich myślenie

Nasza organizacja korzysta z pomocy Wrocławskiego Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych SEKTOR 3 prowadzonego przez Fundację Wspierania Organizacji Pozarządowych „Umbrella” a współfinansowanego przez Gminę Wrocław.