TURYSTYKA PIESZA, NATURA i … KIJE

27 września 2008 roku, grupa Nordic Walking FAN Team wybrała się na kolejną wyprawę z kijkami. Naszym celem były Wzgórza Strzelińskie, położone na Przedgórzu Sudeckim, które ciągną się między Strzelinem a Ziębicami, a najwyższym ich szczytem jest Gromnik (393 m n.p.m.). Jest to doskonały teren do chodzenia oraz jazdy na rowerze ze względu na liczną sieć szlaków pieszych i rowerowych. Na trasie można spotkać wiele atrakcji turystycznych, sięgających swoją przeszłością nawet do czasów średniowiecza: dworki, kościoły, zamki, a także czynne i opuszczone kamieniołomy granitu świadczące o górniczej przeszłości obszaru.

Przed południem wyruszyliśmy pociągiem z Dworca Głównego do oddalonej o 6 km od Strzelina miejscowości Biały Kościół, która była początkowym punktem naszej wycieczki. Tam też zrobiliśmy rozgrzewkę i wyruszyliśmy w drogę.

Trasę zaczęliśmy żółtym szlakiem mijając po drodze zabytkowy kościół i stawy rybne w Białym Kościele, a następnie dawny kamieniołom granitu oraz zalane wodą wapienniki. Na wzniesieniu o nazwie Zborna Brzoza skierowaliśmy się zielonym szlakiem na północ w kierunku Strzelina, podziwiając otaczające nas jesienne krajobrazy.

Na obu szlakach czekały na nas także niespodziewane „tory przeszkód” – ledwo trzymające się drewniane mostki lub skoki przez płynące strumienie 🙂 Gdy dotarliśmy do Skrzyżowania Pod Dębem, zrobiliśmy krótki odpoczynek oraz kilka kolejnych w tym dniu pamiątkowych fotografii. Tutaj też skierowaliśmy swe kroki na czerwony szlak turystyczny, który zaprowadził nas prosto do miejscowości Strzelin, z której wróciliśmy pociągiem do Wrocławia.

W sumie przeszliśmy z kijkami 16,5 km. Wyprawa była udana, pogoda i humory dopisały do samego końca.